THEORETICAL TRAINING OF CADETS OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF THE MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS IN SPORTS AND PEDAGOGICAL DISCIPLINES
DOI:
https://doi.org/10.31618/nas.2413-5291.2021.1.65.389Ключевые слова:
спортивно-педагогические дисциплины; курсанты; мотивация; практические занятий; лекции; самоподготовка; профессиональная деятельность.Аннотация
Целью исследования выступило наличие теоретического фундамента знаний по спортивнопедагогическим дисциплинам у курсантов Вузов МВД, которое определяет их успешность в дальнейшей профессиональной деятельности. Теория не только мотивирует, программирует и регулирует, но и контролирует практическую деятельность будущего сотрудника полиции. Успешное овладение теми или иными знаниями и умениями выступает в качестве критериев их вхождения в общекультурный багаж специалиста, расширяющих возможности развития его профессиональной деятельности.
Библиографические ссылки
Kudrya A.D., Smolyakov E.V., Gladkikh D.G., Malashenko M.S., Shulzhenko A.V. Theoretical aspects of normalization of the load in physical culture / In the collection: Actual issues of law and law enforcement. Electronic collection of materials of the All-Russian scientific-practical conference. - 2017 .-- S. 192-202.
Shulzhenko A.V., Rudchenko A.A., Solodovnik D.A. Physical culture and sports in the reflection of the humanistic orientation of the education system. // Lawyer - Lawyer. - 2014. - No. 3 (64). - S. 23-25.
Shulzhenko A.V. Physical culture and sports in the reflection of the humanistic health-preserving orientation of the education system. // Bulletin of the Moscow University of the Ministry of Internal Affairs of Russia. - 2011. - No. 7. - P. 17.
Shulzhenko A.V. Training of specialists in the field of physical culture and sports in the reflection of the humanistic orientation of education. Dissertation for the degree of candidate of pedagogical sciences. - Stavropol, 2005.
Anisimov B.S., Shulzhenko A.V. Investigation of the relationship between volitional qualities and goal-setting among cadets of the educational organization of the Ministry of Internal Affairs of Russia as a subjective-personal determinant of success. // Human capital. - 2019. - No. 11 (131). - S. 201-206.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NoDerivatives» («Атрибуция — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.
CC BY-ND
Эта лицензия позволяет свободно распространять произведение, как на коммерческой, так некоммерческой основе, при этом работа должна оставаться неизменной и обязательно должно указываться авторство.