REMAKE IN THE MODERN SYSTEM OF GENRES
Keywords:
modern literature, genre, remake, intertextuality, traditions, poetics, play principle, the new dramaAbstract
The present article is devoted to the subject of a new genre form – the REMAKE, in its contradictory wordings, the investigation of new genre forms in drama and in “the new drama”, in particular.
References
Ащеулова И. В. Сюжет о Гоголе и гоголевские сюжеты в современной русской литературе // Сюжетология и сюжетография. 2014. № 1. С. 59-67.
Загидуллина М. Ремейки, или Экспансия классики [Электронный ресурс] // НЛО. 2004. № 69. URL: http://magazines.russ.ru/nlo/2004/69/za13.html (дата обращения: 17.12.2020).
Золотоносов М. Игра в классики: римейк как феномен новейшей культуры // Московские новости. 2002. № 23. 27 августа.
Любимцева Л. Н. Драматургические ремейки в русской литературе конца ХХ – начала ХХI веков: к вопросу о типологии жанра // Восточнославянская филология: сб. науч. тр. / ред. С. А. Кочетков и др. Горловка: Изд. ОО ВПО «ГИИЯ», 2016. Вып. 2 (26). Литературоведение. С. 116-121.
Нефагина Г. Л. «Ремэйк» в современной русской литературе // Взаимодействие литератур в мировом славянском процессе (проблемы теоретической и исторической поэтики): материалы Международной научной конференции. Гродно: ГрГУ, 1996. Вып 2. С. 142-149.
Поздняев М. Захаров, Потрошитель злых языков // Огонек. 2000. № 45. С.14.
Черняк М. «Новый русский» князь Мышкин: к вопросу об адаптации классики в современной массовой литературе // Серия «Symposium», Российская массовая культура конца ХХ века. Выпуск 15 / Материалы круглого стола 4 декабря 2001 г. Санкт-Петербург: Санкт-Петербургское философское общество. 2001. С.187.
Черняк М. А. Феномен массовой литературы ХХ века: монография. СПб.: Изд-во РГГУ им. А. И. Герцена, 2005. 240c.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.