CHEMISTRY TEACHER TRAINING: A MODERN CHEMICAL EXPERIMENT IN THE RESEARCH WORK OF STUDENTS
Keywords:
chemical experiment, research work, the role of a chemical experiment, research method, works with studentsAbstract
The article reveals the methodological features of training students, future teachers of chemistry, for organizing research work with students in the course of their professional activities. The characteristics of the formation of practical competencies of students in the field of chemical experiment in research work are revealed. The proposed variations can serve as a basis for organizing research work in chemistry at a university and secondary school. The data obtained on the use of a chemical experiment in the research work of students are not final and require further research.
References
Гуламова М.Б. Роль химического эксперимента в решении познавательных и учебновоспитательных задач / М.Б. Гуламова, Б.Б. Рахимов. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2016. — № 13 (117). — С. 782-783. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://moluch.ru/archive/117/32003/ (дата обращения: 19.08.2020).
Дарземанова Д.Л. Применение QR-кода для формирования навыков техники безопасности и охраны труда во внеурочной деятельности по химии / Д.Л. Дарземанова, Н.В. Ташева, С.С. Космодемьянская // Вестник ГБУ «Научный центр безопасности жизнедеятельности». – 2020. – № 2 (44). – С. 25-33
Журкина, М.И. Различные подходы к определению понятия «учебно-исследовательская деятельность учащихся». — Молодой ученый. — 2019. — № 19 (257). — С. 348-351.
Перескокова Т.А. О личностном развитии студентов профессионального образования / Национальная ассоциация ученых (НАУ) №59, 2020. – с. 17-20.
Плуженко Е.В. Роль химического эксперимента в формировании универсальных учебных действий [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://infourok.ru/rol-himicheskogoeksperimenta-v-formirovanii-universalnih-uchebnihdeystviy-1880585.html (дата обращения: 19.08.2020).
Савенков А.И. Психологические основы исследовательского подхода к обучению. – М.: Просвещение, 2006. – 434 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.