ANALYSIS OF THE CATEGORY "CREATIVE AND COMMUNICATIVE COMPETENCE" IN MODERN SCIENTIFIC DISCOURSE
DOI:
https://doi.org/10.31618/nas.2413-5291.2020.2.62.344Keywords:
creative and communicative competence, psychological and pedagogical discourse, stimulating creativity, cross-cultural communicationAbstract
Numerous studies have shown that the experience of cross-cultural interactions can stimulate creativity when a person is adapted to it. Communicative competence can serve as an indicator of adaptability to the situation of cross-cultural interactions. This article is a qualitative analysis of the perception of the category "creative and communicative competence" in modern psychological and pedagogical discourse, in order to clarify the patterns of interaction between the components of communicative competence and creativity.
References
Беккер И.Л., Иванчин С.А. Проблемы адаптации иностранных студентов к образовательному процессу российского вуза (на примере Пензенского государственного университета) // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Гуманитарные науки. 2018. № 36 (4). - C. 24.
Бульцева М.А. Взаимосвязь аккультурационных установок с креативностью российских студентов в условиях интернационализации высшего образования // Междисциплинарный подход в исследовании современных этнических проблем: материалы Всероссийской научной конференции с международным участием “XI СанктПетербургские социологические чтения” (СанктПетербург, 18-20 апреля 2019 года). Новосибирск: Типография Продвижение. - C. 185.
Попова О.В. Адаптация иностранных студентов к образовательной среде российского вуза // Материалы всероссийской научнопрактической конференции с международным участием “Проблемы и социальная адаптация молодежи” (Ростов-на-Дону, 26.04.2019). С. 140–142.
Béacco Jean-Claude. Les dimensions culturelles des enseignements de langue. Paris : Hachette Livre, 2000. - P. 33.
Yunlu D.G., Clapp-Smith R., Shaffer M. (2017) Understanding the Role of Cultural Intelligence in Individual Creativity. // Creativity Research Journal. No. 3. Pp. 236–243.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.