DEVELOP THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE TEACHER BASED ON THE ACTIVITY APPROACH
Keywords:
teacher competencies, activity approach, teacher training components, structure of professional competence, elements of teachers' self-developmentAbstract
The article attempts to review the professional competencies of teachers from the perspective of an activity approach. The problems of modernized structures for the development of psychological and pedagogical competency based on the requirements of the Gosstandart of teacher education are being updated.
References
Абдырахманов Т.А. Ногаев М.А. Компетентностный подход в современном образовании. -Бишкек, 2014. – 121 с.
Абдулгалимов Г.Л. Методическая компетентность учителя-предметника //Alma Mater., 2013, № 1.
Асипова Н.А. Современные парадигмы в образовании. –Бишкек: ОсОО «Камилла принт»., 2019, - 362 с.
Дахин А.Н. Педагогика компетентности // Школьные технологии, 2012, № 6
Зулпукарова Д.И., Абдималик кызы Н.Компетентностно-направленные задания как мсредство повышения качества математической грамотности учащихся // Мат-лы IV–ой Междунар. науч.-практич. конф., посвящ. 10-летию педагогич. факультета Кырг. нац. ун-та им. Ж.Баласагына и 70летию д-ра пед. Наук, проф. Н.О.Мааткеримова. - Бишкек, 2019. – С. 176-181.
Проектирование компетентностноориентированной среды / Под ред. Н.А. Рыбакиной. – Самара, 2010.
Реализация компетентностного подхода в образовательном процессе (материалы «Круглого стола») //Педагогика, 2013, № 3. – С. 100-112.
Шмигирилова И.Б. Школьное образование в контексте компетентностного подхода / Педагогика, 2013, № 1. – С. 49-54.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.