DEVELOP THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF THE TEACHER BASED ON THE ACTIVITY APPROACH

Authors

  • S. Kabylova Кыргызский национальный университет им. Ж.Баласагына
  • N. Maatkerimov Кыргызский национальный университет им. Ж.Баласагына

Keywords:

teacher competencies, activity approach, teacher training components, structure of professional competence, elements of teachers' self-development

Abstract

The article attempts to review the professional competencies of teachers from the perspective of an activity approach. The problems of modernized structures for the development of psychological and pedagogical competency based on the requirements of the Gosstandart of teacher education are being updated.

References

Абдырахманов Т.А. Ногаев М.А. Компетентностный подход в современном образовании. -Бишкек, 2014. – 121 с.

Абдулгалимов Г.Л. Методическая компетентность учителя-предметника //Alma Mater., 2013, № 1.

Асипова Н.А. Современные парадигмы в образовании. –Бишкек: ОсОО «Камилла принт»., 2019, - 362 с.

Дахин А.Н. Педагогика компетентности // Школьные технологии, 2012, № 6

Зулпукарова Д.И., Абдималик кызы Н.Компетентностно-направленные задания как мсредство повышения качества математической грамотности учащихся // Мат-лы IV–ой Междунар. науч.-практич. конф., посвящ. 10-летию педагогич. факультета Кырг. нац. ун-та им. Ж.Баласагына и 70летию д-ра пед. Наук, проф. Н.О.Мааткеримова. - Бишкек, 2019. – С. 176-181.

Проектирование компетентностноориентированной среды / Под ред. Н.А. Рыбакиной. – Самара, 2010.

Реализация компетентностного подхода в образовательном процессе (материалы «Круглого стола») //Педагогика, 2013, № 3. – С. 100-112.

Шмигирилова И.Б. Школьное образование в контексте компетентностного подхода / Педагогика, 2013, № 1. – С. 49-54.

Published

2021-03-19

Issue

Section

Статьи