THE MENTALITY OF A MODERN STUDENT IN A PANDEMIC
Keywords:
образовательный процесс, пандемия, менталитет, «цифровая грамотность», дистанционное обучение, система образованияAbstract
The work examines changes in the educational activities of students in the context of a pandemic, adaptation of students to forced conditions, as well as the consequences of transferring to distance learning.
References
Водолад С. Н., Зайковская М. П., Ковалева Т. В., Савельева Г. В. Дистанционное обучение в вузе // Ученые записки: электронный научный журнал Курского государственного университета. 2010. № 1 (13). С. 129– 138.
Колесникова К., Саванкова Н., Таюрский В. Ученье - сеть. Школьников и студентов перевели на обучение в онлайне // Российская газета. Столичный выпуск. 15.03.2020. № 55 (8109).
Калачева И. В. Система дистанционного обучения Moodle в образовательном пространстве вуза // Современный университет в цифровой образовательной среде: ориентир на опережающее развитие: материалы X Международной учебнометодической конференции. Чувашский государственный университет имени И. Н. Ульянова. Чебоксары, 2018. С. 19–23.
Новоселов Д.В. и Новоселова Д.В. Дистанционное обучение в условиях пандемии // Теория и практика научных исследований: психология, педагогика, экономика и управление 2020. №3 (11). С.35-39.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.