THE BRAND OF THE PEDAGOGICAL UNIVERSITY: ESSENCE, STRUCTURE AND AXIOLOGICAL CHARACTERISTICS
Keywords:
brand, product, educational services, educational brand, brand of pedagogical UniversityAbstract
The purpose of this article is to analyze and determine the essential, structural and axiological characteristics of a fairly new concept of the brand of a pedagogical University. The authors prove that the concept of a brand, initially widespread exclusively in the field of marketing, in modern socio-economic realities, can and should be used in domestic pedagogical science and practice of professional pedagogical education.
References
Ванюшкина В.В. Бренд высшего образовательного учреждения: особенности формирования и продвижения (08.00.05 – экономика и управление народным хозяйством: маркетинг). Автореферат дисс… кандидата экономических наук. Ростов-на- Дону, 2011. – 23 с.
Захарова И. В. Маркетинг образовательных услуг. – Ульяновск: УлГТУ, 2008. – 170 с.
Зотова Е.А., Трофимов Е.Ф. Роль и место ребрендинга в системе управления образовательным учреждением История и перспективы развития транспорта на севере России. – 2013. – № 1. – С. 105-110.
Кутовой В.М. Экономические аспекты зарубежного опыта предоставления образовательных услуг и возможности его использования в Российской Федерации: дис. канд. экон. наук. Москва, 2008. – 198 с.
Непрерывное образование: XXI век. – Выпуск 3(11). – 2015: научный электронный журнал. – URL: https://lll21.petrsu.ru/journal/content_list.php?id=39673.
Ньюмейер М. Разрыв бренда. Как возвести мост между стратегией бизнеса и креативностью. – М.: Вильямс, 2006. – 192 с.
Столович Н.Н. Красота. Добро. Истина: Очерк истории эстетической аксиологии. – М.: Республика, 1994. – 464 с.
Тугаринов В.П. О ценностях жизни и культуры. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1960. – 156 с.
Шумакова А.В. Роль непрерывного самообразования в профессиональном развитии выпускников вуза // Мир науки, культуры, образования. – 2019. – №6 (79). – С 358-412.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
CC BY-ND
A work licensed in this way allows the following:
1. The freedom to use and perform the work: The licensee must be allowed to make any use, private or public, of the work.
2. The freedom to study the work and apply the information: The licensee must be allowed to examine the work and to use the knowledge gained from the work in any way. The license may not, for example, restrict "reverse engineering."
2. The freedom to redistribute copies: Copies may be sold, swapped or given away for free, in the same form as the original.