THE BRAND OF THE PEDAGOGICAL UNIVERSITY: ESSENCE, STRUCTURE AND AXIOLOGICAL CHARACTERISTICS

Authors

  • A. Shumakova State Budgetary Educational Institution of Higher Education “Stavropol State Pedagogical Institute”
  • V. Yashutkin State Budgetary Educational Institution of Higher Education “Stavropol State Pedagogical Institute”

Keywords:

brand, product, educational services, educational brand, brand of pedagogical University

Abstract

The purpose of this article is to analyze and determine the essential, structural and axiological characteristics of a fairly new concept of the brand of a pedagogical University. The authors prove that the concept of a brand, initially widespread exclusively in the field of marketing, in modern socio-economic realities, can and should be used in domestic pedagogical science and practice of professional pedagogical education.

Author Biographies

A. Shumakova , State Budgetary Educational Institution of Higher Education “Stavropol State Pedagogical Institute”

 Ph. D., associate Professor

V. Yashutkin , State Budgetary Educational Institution of Higher Education “Stavropol State Pedagogical Institute”

Ph. D., associate Professor

References

Ванюшкина В.В. Бренд высшего образовательного учреждения: особенности формирования и продвижения (08.00.05 – экономика и управление народным хозяйством: маркетинг). Автореферат дисс… кандидата экономических наук. Ростов-на- Дону, 2011. – 23 с.

Захарова И. В. Маркетинг образовательных услуг. – Ульяновск: УлГТУ, 2008. – 170 с.

Зотова Е.А., Трофимов Е.Ф. Роль и место ребрендинга в системе управления образовательным учреждением История и перспективы развития транспорта на севере России. – 2013. – № 1. – С. 105-110.

Кутовой В.М. Экономические аспекты зарубежного опыта предоставления образовательных услуг и возможности его использования в Российской Федерации: дис. канд. экон. наук. Москва, 2008. – 198 с.

Непрерывное образование: XXI век. – Выпуск 3(11). – 2015: научный электронный журнал. – URL: https://lll21.petrsu.ru/journal/content_list.php?id=39673.

Ньюмейер М. Разрыв бренда. Как возвести мост между стратегией бизнеса и креативностью. – М.: Вильямс, 2006. – 192 с.

Столович Н.Н. Красота. Добро. Истина: Очерк истории эстетической аксиологии. – М.: Республика, 1994. – 464 с.

Тугаринов В.П. О ценностях жизни и культуры. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1960. – 156 с.

Шумакова А.В. Роль непрерывного самообразования в профессиональном развитии выпускников вуза // Мир науки, культуры, образования. – 2019. – №6 (79). – С 358-412.

Published

2020-12-08

Issue

Section

Статьи